fredag, juni 22

Pakkede tasker og på vej Down Under

Så kom dagen, hvor vi skulle af sted. Fire tasker, godt fire timer, otte stykker rugbrød med leverpostej og bønnepostej, en kop kaffe og et togskifte senere, tjekkede vi ind på værelse 1110 på Hilton Copenhagen Airport. En god begyndelse på vores Australienseventyr.

Første stop København
Ungerne klarede togrejsen meget fint. Lidt læsning, lidt spisning, en smule Nitendo DS lite og nogle enkelte formaninger, og vi kom gennem turen uden de store skrammer. Familieidyllen holdt den første halve dag. Indtil Odense var der forbløffende få med toget. Efter Odense var hvert sæde fyldt op.

Hilton Copenhagen Airport
Den sidste halve time inden vi nåede Kastrup Lufthavn, talte børnene ikke om andet end Hotel Hilton. De store værelser, udsigten, de mange TV-kanaler - ikke mindst Disney Channel og så den uden sidestykke fantastiske morgenmadsbuffet. De boede i vinterferien på Hilton, og det har sat sine mærkbare spor. Selv om man kun er fire og seks år, så kan man godt værdsætte god kvalitet. Som Alfred på fire siger: ”Jeg vil hjem til Hilton”. Hilton forstår at få os til at føle os hjemme. En god kvalitet for et hotel.

Beliggenheden ved Kastrup Lufthavn gør Hilton perfekt plus, at toget går lige til døren. Når vi rejsende kommer med toget fra provinsen, så er det nemt at komme til hotellet, og det er nemt at skulle videre til lufthavnen.

I lufthavnsområdet er der flere spisemuligheder, også fast food, når det skal være nemt og enkelt med de trætte små mennesker.

Hvad havde vi i taskerne?
Vores dufflebags var fyldt med lidt legetøj (Pokemon, go-gos, en bold, littelest pet shop – dyr), to tøjdyr, lidt forskellige børnebøger (De Fem, Brøderne Løvehjerte), skåle og bestik, en lommekniv, skriveredskaber, farver, håndklæder, badetøj og med lag på lag tøj – fra inderst til yderst, men også solhatte, regntøj, fleece, handsker og huer.

Vi var klar til alt slags vejr. Fra de kolde bjergrige egne ved Canberra til de varme regnskove ved Cairns. Men det var også sommerferie, og det betød shorts. Jeg var optimistisk og troede på, at hele ferien kunne klares i shorts. Altså flere par shorts – jeg bliver nok nødt til at skifte undervejs eller vaske dem.

På Hilton var der en badevægt på badeværelset, så jeg havde mulighed for at veje taskerne. De vejede 12, 14, 15 og 16 kilog. Samlet 57 kilo. Der var stadig plads til lidt indkøb i Australien, inden vi ramte grænsen på 80 kilo.

Når vi rejser ud, synes jeg hver gang, vi har for meget med, men som min hustru altid siger: ”Vi har det med, som vi gerne vil have” – og så kan det jo ikke blive bedre.

Hilton - En femstjernet start på en rejse
25. maj i år var jeg på vej til USA og boede også på Hilton. Dengang skrev jeg følgende på min Wyoming og South Dakota-blog - og det var stadig gældende den 22. juni og starten på vores rejse Down Under:

En god rejse begynder med en god nats søvn. Begynder uden stress.

Hvis Hilton Copenhagen Airport var god nok til Kylie Minogue, Tony Blair, Mark Knopfler, Bill Gates og Casper Christensen, da han i "Klovn" blev nødt til at flytte på hotel, så kunne min kollega Maria og jeg vel også holde det ud for en nat. Derfor havde vi valgt at overnatte på Hilton i Kastrup Lufthavn.

For os, som kommer fra den jyske halvø, var det en perfekt løsning, når vi skulle videre ud i den store verden med et morgenfly og være i Kastrup Lufthavn kl. 08.00. Vi skulle ikke tænke på tidlige fly fra Jylland til København, der kunne være forsinkede. Eller om toget nåede frem til tiden. Ingen stress og jag.

Fredag aften kl. 23.39 rullede DSB ind lige under teminal 3 i lufthavnen. Der var kun to elevatorture og nogle få skridt, og vi stod i foyeren på det smukke skandinavisk designede Hilton hotel, der osede af kvalitet og design og ikke var overpyntet. Dansk (skandinavisk) design når det er bedst. Minimalistisk. Dertil let, lyst og venligt. Møblerne på hotellet var en lang udstilling i møbelkunst. Klassikere som Arne Jacobsens stole, Ægget og Svanen, og Eilertsen sofa havde fundet vej, men også praktiske IKEA var repræsenteret.

Jeg boede på 10. sal i værelse 1030 og havde udsigt til terminal 3 og hele Kastrup Lufthavn, men alle tolv etager og 376 værelser, hvor det mindste værelse på 33 kvadratmeter, er større end min stue derhjemme, og er et langt udstillingsvindue af mesterligt skandinavisk håndværk. Jeg havde på værelset B&O TV og B&O radio, to telefoner, internetforbindelse og store panoramavinduer fra gulv-til-loft. Badeværelset, som var større end mine børns værelser, var som taget ud af det seneste Bo Bedre.

Min hustru og børn besøgte Hilton i vinterferien. Børnene taler stadig om Hilton og den fantastiske morgenmad. Selv 4 måneder efter de boede der. Det havde gjort indtryk på de små. Søndagsbrunchen vil jeg slet ikke fortælle om, men blot opfordre til at få bestilt bord og komme af sted - go go go. Nu skulle jeg videre til the Real America - Wyoming og South Dakota i USA. Først skulle jeg dog lige ned i restauranten og mødes med Maria, og så skulle vi have morgenmad.

Var det dyrt at bo på Hilton? Set i lyset af hvad det kostede at rejse ud, så var pengene for en god nats søvn på Hilton givet godt ud. Det var en god start på rejsen.

Før turen til Australien
Med familien boede jeg også på Hilton og sammen fik vi de samme indtryk, som jeg havde fået før turen til Wyoming og South Dakota i maj. Det var en perfekt start på rejsen.

Fakta - Fredag den 22. juni
Oplevelser: Togturen til København.
Overnatning: Hilton Copenhagen Airport, Ellehammervej, Kastrup.

Ingen kommentarer: