fredag, juni 22

Hvordan med visum til Singapore?

Panik. Vågnede klokken 05.03. Gennemsvedt. Panik. Panik. Vi havde ikke visum til Singapore. Jeg gik straks på nettet. Vi skulle være 48 timer i Singapore. Skullel vi egentligt have visum? Til Australien var det nødvendig med et elektronisk visum. Det havde vores rejsekonsulent hos MyPlanet (min gode kollega Maria) sørget for, men havde hun glemt Singapore?

Til USA har jeg altid indrejst visumfrit, men skal altid udfylde forskellige formularer. Hvordan med Singapore? Jeg havde ikke før dette øjeblik skænket den lille bystat en tanke i retning af et visum. Har Singapore egentligt en ambassade i Danmark? Jeg gik på nettet for at finde et svar. Findes det. Svaret. Findes det helt sikkert her. På Udenrigsministeriets hjemmeside kunne jeg hurtigt konstatere at Maria havde 100% styr på tingene. Vi skulle ikke have visum til Singapore.

Visumregler Singapore
Visumfri i indtil 3 måneder. Pas skal være gyldigt 6 måneder udover opholdet.

Tøjet og vægten
Der var ikke uger og dage til vi skulle af sted, men timer og minutter. Vores tasker (dufflebags) var fundet frem. Det meste af tøjet lå klar. Nu skulle det bare i taskerne. Igen havde min hustru klaret os igennem udfordringen. Finde det rigtige tøj og den rette mængde. Vi havde lag på lag tøj med, så vi kunne klare alle vejrtyper. Vi måtte have 80 kilo med. Vi ejer ikke en badevægt, så mit bedste bud var at vi har 55, men svaret ville vi få i lufthavnen.

Ingen kommentarer: